Blog

Een dagje telefoons bezorgen met de AMP Logistics-koerier

Geschreven door  | 

AMP Logistics is het bezorgbedrijf van T-Mobile. Zij komen bij je langs wanneer je online een toestel of een simkaart bestelt. Ozan, medewerker van AMP Logistics, verlegt dagelijks zo’n 400 kilometer door Nederland om toestel- en simkaartbestellingen van T-Mobile en BEN-klanten te bezorgen. Normaal zit ik op kantoor en heb ik geen direct klantcontact. Tijd om mijn grenzen te verleggen, ik reed een dagje met Ozan mee als koerier.

AMP Logistics komt bij je langs

Om 8:20 kreeg ik een sms-bericht: ‘AMP komt langs tussen 08:45 en 09:00 uur’. Ook klanten ontvangen dit bericht, zodat zij zich snel nog even kunnen fatsoeneren met een veeg make-up of gel in het haar. Stipt om 8:45 werd ik opgepikt door Ozan en kon mijn koerier-ontgroening beginnen.

Bij het eerste adres legt Ozan mij in de auto uit hoe het afleverproces van een bestelling werkt. Dan neemt Ozan mij mee naar de klant. Deze klant lag nog te slapen, oeps! Ozan vertelt dat dit vaak het geval is bij de eerste adressen. Na een telefoontje doet de klant enthousiast de deur open en neemt de Samsung Galaxy Edge in ontvangst.

zhan

Proces aan de deur: een cadeautje

We rijden van adres naar het volgende dichtstbijzijnde adres. Het valt mij op dat Ozan bij elke klant zijn enthousiasme voor het vak laat zien. Hij beantwoordt vragen, neemt de tijd voor de klant en vraagt of zij het digitaal contract uitgelegd willen krijgen of direct ondertekenen. Je ziet bij de klant het verlangen van het in ontvangst willen nemen van het toestel. Het is alsof je even jarig bent, je krijgt een cadeautje! Maar eerst worden je gegevens goed gecheckt, het toestel wordt namelijk alléén aan de klant zelf overgedragen.

iphones

Mijn ervaring als koerier

De klanten waren verrast dat er een medewerker van T-Mobile voor de deur stond. Misschien dat sommigen zelfs een beetje schrokken; ‘Oh, hallo. Dit had ik niet verwacht. Kom binnen!’
Ik kreeg vragen over het gebruik van het nieuwe toestel. Ook gaven zij mij tips:

  • “T-Mobile moet vaker een sms versturen wanneer het beltegoed van PrePaid bijna op is.” Prepaid klanten ontvangen van ons een sms-bericht als het beltegoed bijna op is. Je kunt je beltegoed opvragen door SALDO te sms’en naar 1212 of bekijk je verbruikstatus via My T-Mobile.
  • “De wachttijd van toestellen moet korter duren”. Het kan voorkomen dat je langer op een toestel moet wachten, bijvoorbeeld bij gewilde toestellen als de iPhone 6 en de Samsung Galaxy S6. Wij vinden het natuurlijk jammer dat je iets langer moet wachten, we proberen de wachttijd zo kort mogelijk te houden!

doos

Ik vond het tof om een dag op pad te zijn met Ozan, een unieke ervaring. De meeste klanten die ik heb gesproken zijn al jaren klant en hebben vanuit tevredenheid verlengd. Helaas maakte ik ook mee dat bijvoorbeeld de persoonsgegevens niet juist zijn ingevuld, waardoor ze niet overeen komen. Gevolg: klant mag de bestelling niet in ontvangst nemen. Deze teleurstelling werd professioneel en met zorg opgelost door Ozan. De klant kan direct een nieuwe afspraak inplannen.

busje

Heb jij nog tips voor T-Mobile of heb je een vraag over jouw bestelling? Laat het mij hieronder weten, ik help je graag verder.

Bij T-Mobile doe ik een boel leuke dingen in mijn rol als Social Media Manager. In mijn vrije tijd ga ik het liefst op reis. Of vermaak ik mij met fotografie, muziek, films en series. Om de boel een beetje in balans te houden doe ik aan Aikido en snoep ik (iets teveel) van Tony's Chocolonely.