Lifestyle

Versnel de vooruitgang: Live forward

Geschreven door  | 

Live forward. Dat is vanaf vandaag onze nieuwe slogan. Maar wat bedoelt T-Mobile daar eigenlijk mee? En zijn we zelf eigenlijk wel klaar voor de toekomst?

Dat is een van de vragen die we onszelf de afgelopen tijd vaak gesteld hebben. Want wat verwachten onze klanten eigenlijk van een telefonieprovider? Ja, dat we een toestel met een abonnement aanbieden natuurlijk. Dat we garant staan voor goede dekking en je helpen als er eens een keer iets mis gaat met je factuur of bereikbaarheid.

Maar wat ons betreft zou het daar niet op moeten houden. We leven namelijk in een hele bijzondere tijd, een tijd waarin er op technologisch vlak enorm veel verandert. Bij de Albert Heijn kun je tegenwoordig een virtual reality bril kopen en je belastingaangifte doe je via een app. Boodschappen bestellen we steeds vaker online en wist je dat één op de 4 relaties elkaar leert kennen via online dating? Of moeten we zeggen mobile dating?

Of je nu een consument of een bedrijf bent: De verandering gaat razend snel en elke dag komen daar weer nieuwe innovaties, apps en gadgets bij. Innovaties die voor een betere wereld zorgen, zoals een game waarmee je bij kunt dragen aan een onderzoek naar Alzheimer, maar ook apps die jou helpen om meer productiviteit uit je werkdag te halen.

Wat al die ontwikkelingen wat ons betreft met elkaar gemeen hebben? Ze brengen ons als mensheid verder. Ze maken het leven leuker, veiliger, gemakkelijker of gezonder en wij voelen het als onze verantwoordelijkheid om die vooruitgang te versnellen.

Vandaar dat we onlangs begonnen zijn met de website die je op dit moment bezoekt: Een verzameling van nieuwsberichten op gebied van trends en technologie die ons inspireert en informeert over de wereld van morgen. Afgewisseld met nieuws vanuit onze eigen organisatie, en de wijze waarop wij de Live Forward gedachte zelf proberen te omarmen. Ongetwijfeld met een hoop vallen en opstaan, maar ook daarvan houden we jullie graag op de hoogte als dat betekent dat anderen er van kunnen leren.

Andersom zijn wij benieuwd naar jullie kijk op de toekomst en naar toepassingen of ontwikkelingen die een plek verdienen op deze site. En we nodigen je uit om ons te helpen door bijvoorbeeld te vragen: “Waarom bestaat deze mobiele oplossing eigenlijk nog niet?” Je kunt ons daarover dag en nacht een bericht sturen via de comments op deze site.

In een ideale toekomst leveren wij je niet alleen maar een toestel met een simkaart en zijn onze klanten veel meer dan simpelweg mobiele data verbruikers. De toekomst maak je samen, dus wij dagen je uit om samen met ons vooruit te leven. Bedenk een app. Speel een game voor een goed doel. Stuur je oma eens een ansichtkaart via Instagram. Vertel ons waar je als ondernemer behoefte aan hebt in een mobiel dataplan. Of hoe jij de wereld zou kunnen veranderen als iedereen oneindig mobiel zou zijn. Dan gaan wij kijken hoe we daarbij kunnen helpen.

Versnel de vooruitgang, live forward.

–  Randy van Essen, Brand & Communications T-Mobile

randy-tmobile

Dagelijks plaatsen we het laatste nieuws op tech-gebied. Heb jij tips of een aanvulling? Zet het in een reactie!

  • Dirk-Jeffrey Meijer

    Als we toch vooruit willen, wanneer komt T-Mobile dan met VoLTE abonnementen? Of beter; abonnementen waarin men standaard (onbeperkt?) kan bellen/internetten die betaalbaar zijn. Als ik mij niet vergis is dit al mogelijk in diverse andere landen.

    Dát zou een mooie vooruitgang zijn.

    • tisha van lammeren

      Ik laat mij ook inspireren door landen als Finland of Frankrijk waar het gemiddeld data verbruik per consument vele malen hoger ligt dan in Nederland. Dit komt ofwel doordat het vaste netwerk in dat land niet goed genoeg is (bijvoorbeeld Oostenrijk) of doordat de prijsniveau’s lager liggen of door andere redenen. Wij willen vooruit in de Nederlandse markt, we gaan stap voor stap. Misschien voor jou of anderen niet snel genoeg, maar we doen ons best om te bewegen.

  • Jan Hein

    Kijk eens naar de aanpak van Tmobile in de VS. Veel meer flexibel, smaakmakende aquisitie en klantgericht in vergelijk met bv Nederland. Ik krijg toch een soort ‘Happynes’-achtige smaak in de mond bij deze feel good aanpak 🙁
    €90,= pm voor een beetje onbeperkt internetten vind ik een godsvermogen. Of dit de formule is om het klanten verlies bij Tmobile te stoppen betwijfel ik erg. Succes verder.

    • tisha van lammeren

      Hallo Jan Hein. We laten ons inderdaad inspireren door T-Mobile USA als het gaat om het doorbreken van conventies in de telecom markt. De markt is niet helemaal vergelijkbaar maar toch. De Oneindig Online propositie is de ‘Porsche’ van ons totale product aanbod en niet te verkrijgen in de Nederlandse markt. Het is prijzig of zoals jij benoemd een godsvermogen. We weten dat niet iedereen bereid zal zijn dit te betalen.
      Dit is de eerste vernieuwende propositie als onderdeel van een reeks aantal andere, die ook op andere prijs niveau’s komen te liggen. We wilden starten met de ‘Porsche’, ook als een statement, wij geloven in het versnellen van de toekomst, wij geloven in de kracht van het mobiele network, dus vandaar een Oneindige propositie. Wellicht spreken de toekomstige producten jou die meer aan. Dus blijf ons volgen.

      • Jafo

        Tisha, hoewel ik het vanuit de hedendaagse markt wel begrijp dat jullie in termen als “Porsche” de denken zou je toch eigenlijk verwachten dat “permanent online”, of wat jullie onbeperkt noemen, eigenlijk de Volkswagen moeten zijn. Een voertuig (voor data) dat voor iedereen toegankelijk kan zijn. Pas als t-mobile die gedachtegang kan hanteren kan t-mobile zich plaatsen in de live forward propositie. Zoals glasvezel nu wordt gezien als een nuts-voorziening zou in de maatschappij van vandaag ook permanent online moeten worden gezien als een nuts-voorziening. Pas vanuit een permanente online basis voorziening kan de toekomt worden versneld met moderne ideeën

        • tisha van lammeren

          Hallo Jafo, altijd gevaarlijk als vrouw denk ik om een product met auto’s te vergelijken ;o) Als we het dan toch over dat glasvezel netwerk hebben, of eigenlijk vast internet, wist je dat er nog meer dan 400.000 huishoudens niet eens fatsoenlijk vast internet (met een acceptabele snelheid) hebben? M.a.w. het is niet toegangelijk voor iedereen. En neem je glasvezel of kabel dan is voor voor de consument betrekkelijk weinig keuze in partijen. Het zijn feitelijk maar 2 partijen, die ook zo nu en dan de prijzen verhogen en/of je verplicht ook andere producten laten afnemen zoals TV. Kortom weliswaar toegang maar relatief weinig keuzevrijheid.
          Maar zal ophouden met praten over een product dat wij niet aanbieden ;o) Het is namelijk wel zo dat Nederland behoort tot 1 van de landen met de beste vaste en mobiele netwerken (in dekking, snelheid en capaciteit)! Permanent online in NL is nu en in nabije toekomst wel in onze ogen een combinatie van vaste en mobiele toegang tot een netwerk.

  • Bart

    Ik zou denken dat je eerst voor zorgt dat je goed en ongestoord kan bellen (zeer belangrijk) en op de tweede plaats dat de internet dekking ook goed ie Op postcode 1723 KL is het knudde en zelfs dicht bij de mast is bellen soms knudde,. Zorg er voor dat dat eerst goed is

    • tisha van lammeren

      Hi Bart, eens dat de basis een goed netwerk is! Ik raad je aan om jouw klacht met betrekking tot het network in te dienen bij webcare zodat zij jou daarmee kunnen verder helpen.

  • cheesecurve

    Zou het plagiaat zijn om zo’n idee van hollandsnieuwe over te nemen, de klant krijgt een tegoed en bepaalt zelf hoe hij deze inzet voor of data of bellen of sms? En natuurlijk waarom aparte bundels als je naar buitenland (ik becoel nu Europa) gaat, terwijl t- mobile ook in die landen zit.?

    • Sander

      Hoi! Dank voor je tip, we zullen hier voor onze prepaid abonnementen eens naar kijken. Voor roaming zetten we langzaamaan ook stapjes, zo krijg je bij Stel Samen & Stel Bij al standaard minuten en MB’s in het buitenland. Dat zal de komende jaren alleen maar beter worden.

      • cheesecurve

        Versnel de vooruitgang en kleine langzame stapjes, gaan in mijn beleving niet zo goed samen.
        Het eerste is een reclameslogan het tweede is de praktijk.

        • tisha van lammeren

          Eens dat we keihard ons best moeten doen om de reclame slogan (live forward) iedere dag waar te maken, onder andere met nieuwe proposities, maar ook met initiatieven zoals Sea Hero request (game app die wetenschappelijk onderzoek naar dementie mega versnelt) en andere innovaties waarbij de mobiele technologie daadwerkelijk helpt om de maatschappij vooruit te helpen, soms met grote en soms met kleinere stappen. Heb je al meegedaan?

  • Johanes

    Tsja… Het idee van T-mobile is natuurlijk leuk en aardig, maar kom op zeg, 90 euro voor Mobiel Internet wat niet eens echt helemaal onbeperkt is, dat gaat natuurlijk wel wat ver en totaal nieit betaalbaar voor de normale consumenten. Rond de 50 a 60 euro begint het ergens op te lijken en dan is nog steeds duur, maar betaalbaar. Ik vraag mij echt af of die prijs niet omlaag kan, volgens mij zit daar nog genoeg speling in 😉

    Ook qua prepaid tarieven valt t-mobile echt zwaar tegen. 15 euro voor amper 2GB aan Data en dat is nog een tijdelijke actie ook nog.

    Ik was laatst in ierland voor werk: lokale prepaid kaartje gekocht: 20 euro voor 20 GB Data 4G. Tuurlijk in sommige landen werkt de markt nou eenmaal anders maar zo een groot verschil is onverklaarbaar.

    Ook in Finland trouwens, met een lokale prepaid kaartje enorme bundels tegen leuke prijzen kunnen nemen.

    T-mobile NL zegt zich te willen laten inspireren door T-mobile US. Daar blijft voorlopig niks van, zowel bij abbo’s als prepaid niet.

    Voor nu kan je dus zeggen, veel praatjes van T-Mobile, weinig daden.

    • tisha van lammeren

      Hallo Johanes.
      Misschien bedoelen we niet helemaal hetzelfde, maar op de smartphone heb je echt onbeperkt data in NL (lees: geen bundel).
      De prijs is gebaseerd op wat klanten bereid zijn om te betalen (inderdaad vanaf de 60 euro maar ook hoger, zeker ook zakelijk, zoals jij zelf al aangeeft) en wat onze concurrenten aanbieden in dit hogere segment (waar prijspunten rond de 90 euro gelden, echter geen onbeperkt data product voor de smartphone bestaat). Als we al over een ‘normale’ consument kunnen spreken, van hen verwachten we dat zij eerder voor een data bundel van 6 of 20 gb gaan kiezen omdat dit beter bij het bestedingspatroon past en consumenten het genoeg data vinden. De consument die helemaal niet wil nadenken over of hij genoeg data in de bundel heeft en bereid is meer uit te geven voor mobiel internet voelt zich aangesproken door dit product. We zien ook inmiddels de eerste klanten binnenkomen en die gebruiken ook fors meer data dan de klanten die een bundel hebben. M.a.w we zien die klanten meer uit hun mobiele internetverbinding halen dan de klanten met een bundel.
      Wat betreft de buitenland bundels vinden wij ook dat daar nog te grote verschillen zijn. Helaas is de inkoop van mobiel internet in het buitenland nog zeer prijzig en ligt niet helemaal in onze eigen handen. Wij willen ook daar de toekomst versnellen door een bepaald aantal EU mb’s uit de nationale bundel te laten komen (bij Stel Samen & Stel Bij). Dat is nog niet vergelijkbaar met een locale prepaid kaart, maar het is wel een eerste stap om ook hier voordat de EU regulering komt sneller stappen te maken.
      Dank je voor jouw kritische feedback. Dat geeft ons aan dat we door moeten blijven gaan met innoveren.

      • cheesecurve

        T-mobile zit ook in het buitenland, dus hoezo duur inkopen?

  • cheesecurve

    90 euro oneindig mobiel internet, afgezet tegen 60 euro voor tv, oneindig internet en telefoon bij een vaste verbinding, dat zijn 3x zoveel diensten en dan nog 30 euro goedkoper, welke vooruitgang is dat? (gemakshalve praat ik over een 3 in 1 pakket van concurrent kpn)